parallax background

אודות חב"ד שנזן

200

חברי קהילה


300

מטיילים בשנה


שנזן היא אחת מהערים הגדולות והמפותחות בסין בשנת 2006 הוזמנו הרב שלום והני חזן על ידי הרב מרדכי אבצן מחב"ד הונג קונג להוביל את חב"ד שנזן.

ארגון זה התפתח מעבר לבית כנסת גרידא, והפך ללב ולנשמה של הקהילה היהודית המקומית ולבית הרחק מהבית לאינספור המבקרים העוברים בו.

חב"ד שנזן היא הכתובת המומלצת לצרכי הקהילה והמבקרים, מחבקת את כל הבאים בדלתותיה ומשמשת כמרכז לחיים יהודיים על בסיס יומיומי, כאשר מבקרים יהודים מכל תחומי החיים ומכל קצוות תבל מתכנסים כדי להתפלל, לסעוד או סתם לבלות בשיחה.

הם עוזבים את בתיהם מאחור כי הם יודעים שבזכות חב"ד הם יכולים להיות יהודים בכל מקום.

חב"ד שנזן היא גם ביתם של קהילה יהודית מקומית מלוכדת. ארוחות שבת מלאות, אירועי חג מיוחדים, תוכניות שבועיות לילדים וחינוך למבוגרים שהם רק חלק מהדרכים שבהן הקהילה החמה הזו מתאחדת.

חב"ד שנזן נמצאת כאן 24/7 כדי לשרת את העם היהודי בעיר. בואו בכל עת, הדלתות פתוחות!

על חב"ד


סניפים ברחבי העולם 3500
מדינות 100
בתי חב"ד בסין 10
שנת הקמה 1775

מעל 18 שנים בשנזן

 

בהשראת חזונו של הרבי מליובאוויטש, חב"ד שנזן סיפקה מרחב למבקרים יהודים בעיר ובקהילה המקומית במשך 18 השנים האחרונות

 

אצלינו

כל יהודי

  הוא בן משפחה

 

עיקר הפעילות שלנו בחב"ד שנזן

בית חב"ד בשנזן הוקם בשנת 2006 על ידי הרב שלום חזן והרבנית הני חזן, שלוחי הרבי מליובאוויטש. 

 

במסגרת תנועת חב"ד העולמית, המשיכו השלוחים המייסדים את פועלו של הרבי להפצת אור התורה והחסד על ידי הקמת מרכז המהווה בית חם לכל היהודים החיים ומבקרים בשנזן סין. 

 

מאז הקמתו ועד היום, חב"ד שנזן מציע מגוון רחב של שירותים חינוכיים, חברתיים ורוחניים. 

 

  • לימוד תורה: שיעורים בנושאים שונים הקשורים ליהדות, תורה, מסורות יהודיות וחסידות לבני הקהילה מכל הגילאים והרקעים. 
  •  חגי ישראל: חגיגת חגים יהודים בקהילה לרבות חנוכה, פורים, פסח ועוד. אירועים מיוחדים וארוחות חגיגיות לשבת ולמועדים יהודיים.
  •  תפילות: בשבת מתקיימים מניינים באופן סדיר. בימי החול מתקיימים מדי פעם מניינים לתפילת שחרית וכדאי להתעדכן מראש האם יש מנין.
  •   אירועים קהילתיים: אירועים ומפגשים חברתיים לטיפוח קשרים קהילתיים.
  •  הסברה: קבלת פנים של מצטרפים חדשים לקהילה, מתן תמיכה, הדרכה וסביבה מסבירת פנים לאנשים המעוניינים להתחבר למורשת היהודית שלהם. 
  •  מחזור החיים היהודי: סיוע בקיום אירועים ממחזור החיים היהודי, כגון ברית מילה, בר/בת מצווה ועוד.
  •  שירות אוכל כשר: הפעלת מסעדה בשרית שבה ניתן לסעוד ארוחות צהריים וערב. 

 

ישנו גם שירות משלוחים לכל רחבי העיר ובסביבתה. 

 

 מקווה טהרה פעיל במקום

אודות הרבי

האדמו"ר מליובאוויטש, רבי מנחם מנדל שניאורסון, זי"ע (תשנ"ב-תשנ"ד), המנהיג השביעי בשושלת חב"ד-ליובאוויטש, נחשב לאישיות היהודית הפנומנלית ביותר בעת החדשה. עבור מאות אלפי חסידים ומיליוני אוהדים ומעריצים ברחבי העולם, הוא היה - ועדיין, למרות פטירתו - "הרבי", ללא ספק, הפרט האחד יותר מכל האחרים האחראי באופן מיוחד לעורר את המצפון וההתעוררות הרוחנית. 

 

של יהדות העולם. האדמו"ר נולד בשנת תרס"ב, י"א בניסן, בניקולאייב שברוסיה, למקובל, חוקר התלמוד והמנהיג הנודע רבי לוי יצחק ולרבנית חנה שניאורסון. הרבנית חנה (1880-1964) נודעה בבקיאותה, באדיבותה ובנגישותה יוצאת הדופן. 

אומץ לבה וכושר ההמצאה שלה הפכו לאגדה כאשר במהלך גלות בעלה על ידי הסובייטים לכפר נידח ברוסיה האסיאתית היא עמלה להכין דיו מעשבים שאספה בשדות - כדי שרבי לוי יצחק יוכל להמשיך לכתוב את פירושו על הקבלה ועל מגוון דברים נוספים. האדמו"ר נקרא על שם סבו רבא, האדמו"ר השלישי, רבי מנחם מנדל מליובאוויטש, עמו היו לו מאפיינים דומים. 

 

להציל חיים: יש סיפור שמסופר על ילדתו של הרבי, שנראה כמאפיין לכל מה שעתיד להתרחש לאחר מכן. כשהיה בן תשע, מנחם מנדל הצעיר צלל באומץ לים השחור והציל את חייו של ילד קטן שחתר לים ואיבד שליטה על כלי השיט הקטנה שלו. נראה שהתחושה הזו של "חיים אחרים בסכנה" שלטה בתודעתו; של יהודים טובעים בהתבוללות, בורות או ניכור – ואף אחד לא שומע את קריאותיהם לעזרה: יהודים בקמפוס, בקהילות מבודדות, תחת משטרים דיכויים. מילדותו המוקדמת הוא הפגין חדות נפשית מופלאה. 

 

כשהגיע לבר המצווה שלו, נחשב הרבי לאשליה, לילד פלא תורני. את שנות העשרה שלו השקיע בלימוד תורה תנועת חב"ד חב"ד-ליובאוויטש היא פילוסופיה, תנועה וארגון. זה נחשב לכוח הדינמי ביותר בחיים היהודיים כיום. ליובאוויטש פירושה כראוי "עיר אהבת האחים" המילה "חב"ד" היא ראשי תיבות של שלושת היכולות האינטלקטואליות של חכמה - חכמה, בינה - הבנה ודעת. 

 

מערכת הפילוסופיה הדתית היהודית של התנועה, הממד העמוק ביותר בתורת ה', מלמדת הבנה והכרה בבורא, תפקידה ומטרתה של הבריאה, והחשיבות והשליחות הייחודית של כל בריה. פילוסופיה זו מנחה את אדם לחדד ולנהל כל מעשה והרגשה שלו באמצעות חוכמה, הבנה וידע. המילה "ליובאוויטש" היא שמה של העיירה ברוסיה הלבנה שבה התבססה התנועה במשך יותר ממאה שנה. 

 

באופן הולם, משמעות המילה ליובאוויטש ברוסית היא "עיר אהבת האחים". השם ליובאוויטש מעביר את תמצית האחריות והאהבה שחוללה הפילוסופיה החב"דית כלפי כל יהודי. לאחר הקמתה לפני 250 שנה, תנועת חב"ד-ליובאוויטש - ענף של חסידות - סחפה את רוסיה והתפשטה גם במדינות הסביבה. היא סיפקה לחוקרים תשובות שחמקו מהם, ולחקלאים פשוטים - אהבה שנמנעה מהם. בסופו של דבר הגיעה הפילוסופיה של חב"ד-ליובאוויטש וחסידיה כמעט לכל פינה בעולם והשפיעה כמעט על כל פן בחיים היהודיים

הפילוסופיה

חב"ד-ליובאוויטש היא פילוסופיה, תנועה וארגון. 

זה נחשב לכוח הדינמי ביותר בחיי היהודים כיום. ליובאוויטש פירושה כראוי "עיר אהבת האחים" המילה "חב"ד" היא ראשי תיבות של שלושת היכולות האינטלקטואליות של חכמה - חכמה, בינה - הבנה ודעת. 

 

מערכת הפילוסופיה הדתית היהודית של התנועה, הממד העמוק ביותר בתורת ה', מלמדת הבנה והכרה בבורא, תפקידה ומטרתה של הבריאה, והחשיבות והשליחות הייחודית של כל בריה.

 

פילוסופיה זו מנחה אדם לחדד ולנהל כל מעשה והרגשה שלו באמצעות חוכמה, הבנה וידע. המילה "ליובאוויטש" היא שמה של העיירה ברוסיה הלבנה שבה התבססה התנועה במשך יותר ממאה שנה. 

 

באופן הולם, משמעות המילה ליובאוויטש ברוסית היא "עיר אהבת האחים". השם ליובאוויטש מעביר את תמצית האחריות והאהבה שחוללה הפילוסופיה החב"דית כלפי כל יהודי.

התנועה

 

 לאחר הקמתה לפני 250 שנה, תנועת חב"ד-ליובאוויטש - ענף של חסידות - סחפה את יהודי רוסיה והתפשטה גם במדינות הסביבה.

 

היא סיפקה לחוקרים תשובות שחמקו מהם, ולחקלאים פשוטים עם אהבה שנמנעה מהם.

 

בסופו של דבר הגיעה הפילוסופיה של חב"ד-ליובאוויטש וחסידיה כמעט לכל פינה בעולם והשפיעה כמעט על כל פן בחיים היהודיים.

מנהיגות

אף אדם או פרט לא היו קטנים מדי או חסרי משמעות לאהבתם ומסירותם התנועה מונחית על פי תורתם של שבעת מנהיגיה ("האדמו"רים"), החל מרבי שניאור זלמן מליאדי לזכרו הישר (1745–1812). 

 

מנהיגים אלה הסבירו את ההיבטים המעודנים והעדינים ביותר של המיסטיקה היהודית, ויצרו קורפוס של אלפי ספרים חזקים. הם גילמו את התכונות התנ"כיות עתיקות יומין של אדיקות ומנהיגות. 

 

והם עסקו לא רק בחב"ד-ליובאוויטש, אלא במכלול החיים היהודיים, הרוחניים והגשמיים. אף אדם או פרט לא היו קטנים מדי או חסרי חשיבות לאהבתם ומסירותם.

 

 בדורנו, הרבי מליובאוויטש, רבי מנחם מנדל שניאורסון לזכרו הישר (תרצ"ב-תשנ"ד), המכונה בפשטות "הרבי", הדריך את היהדות שלאחר השואה למקום מבטחים מפגעי החורבן ההוא.

הכירו את חברי הצוות שלנו בחב"ד שנזן

הני חזן

שליחה של הרבי מליובאוויטש בעיר שנזן משנת 2006

הרב שלום חזן

השליח של הרבי מליובאוויטש בעיר שנזן משנת 2006

פרטי יצירת קשר ומפת הגעה לחב"ד שנזן

מחכים לכם בכל ימות השבוע, צרו איתנו קשר בנוגע לכל שאלה ואנחנו נשמח לעמוד לרשותכם
הכתובת שלנו באנגלית
Lanyi Garden Villa 8B,
Old Shekou 51 St, Nanshan Dist.
Shenzhen
 

Your generous donation ensures the continuity of our impactful initiatives and strengthens our community bonds.

About

Inspired by the Lubavitcher Rebbe’s vision, Chabad Shenzhen has provided a space for Jewish visitors in the city and the local community for the past 18 years.

For any urgent matter, we are always here. Below times is when is when we are fully ready to host you

Shabbat time

Contact us

Lanyi Garden Villa 8B,
Old Shekou 51 St, Nanshan Dist.
Shenzhen

深圳市南山区蛇口老街蓝漪花园8B

Rabbi Shalom: +(86) 135 5689 2441

Chabad Wechat ID: chabad770

❤️️ Chabad Shenzhen website has been designed & donated with love by Ronen Simhi | Inspired by Chabad Org